Характеристика на дейността “болногледач”:

Повечето от клиентите са възрастни хора, които поради напредналата си възраст или поради болести, не могат да се обслужват в ежедневието си без чужда помощ.
Като болногледач Вие имате грижата да подобрите качеството на живот на възрастния човек, като полагате грижи за него и за дома му.

Обикновено близките на клиентите помагат за това, да разберете какво обича или не обича клиента, какви са навиците му, дават инструкции как трябва да е организиран дневният му график, могат да помагат за някои дейности като пазаруване, разходки и други, но не е задължително.

Вашите задължения като болногледач, включват следните дейности:

  • обикновено се обгрижва един, до двама души;
  • полагане на грижи за домакинството – пазаруване, готвене, почистване, пране, гладене, през зимата се налага почистване на снега около къщата и други сходни дейности;
  • грижи за хигиената на клиента – помощ за сутрешен и вечерен тоалет, къпане, смяна на памперс или торбичка на катетър, ако се налага и други;
  • помощ в ежедневието – помощ за придвижване, при сядане и ставане, преобличане, даване на лекарства и други;
  • организиране на забавления – разходки, игри и други.

Юро Персонал Сервиз е Вашият доверен партньор! Ние ще сме до Вас по време на целия Ви престой в дома на клиента и ще Ви съдействаме за разрешаването на всяка една ситуация!

При възникнали казуси и проблемни ситуации, немските клиентите предпочитат да контактуват директно с техните координатори – нашите колегите в Германия и в по-редки случаи с Вас.

Нямате право да напускате клиента без да уведомите Юро Персонал Сервиз и докато не бъде намерен Ваш заместник. В противен случай сте в неизпълнение на сключения договор за сътрудничество.

Примерен дневен график:

  • Сутрин трябва да станете преди клиента, да се приведете в приветлив външен вид и да сервирате масата за закуска. Клиентът става в обичайното за него време, ако се налага му се оказва съдействие за сутрешния тоалет и за преобличане. Прието е да се храните заедно с клиента, но ако неговия режим на хранене не Ви устройва е необходимо поне да му правите компания докато се храни, т.е. да сте на масата до него.
  • След закуската и почистването на кухнята следва домакинска работа като почистване, пране, гладене, пазаруване и други.
  • Следва приготвянето на обяда и сервирането му. Не всички клиенти харесват българската кухня. Необходимо е да се съобразите с вкуса на клиента и да приготвяте храна, която му харесва.
  • Повечето възрастни хора вземат своята следобедна почивка след като са обядвали. Това е подходящ момент да вземете и Вие своето почивно време.
  • В Германия следобед се пие кафе или чай и се сервират сладкиши. Следват занимателни игри, разходки или придружаване на лекар, пазар или институции.
  • В края на деня следва приготвяне на вечерята, която в повечето случаи се състои от суха храна – сандвичи, филии със сладко.
  • Вечер, повечето клиенти обичат да гледат телевизия. Ако е необходимо, трябва да съдействате за извършване на вечерен тоалет, преобличане и приготвяне за сън. При някои клиенти се налага ставане през нощта за придружаване до тоалетна. Голяма част от клиентите превантивно използват памперс за през нощта, като слагането и смяната му е Ваше задължение.

 

Почистването на снега през зимата е задължително и е Ваше задължение – в Германия има големи глоби от общината, ако не се извърши до определен час сутринта.

В Германия ще Ви обърнат внимание да пестите енергия и вода. Съобразявайте се с това, както и с разделното събиране на отпадъците.

На повечето работни места има интернет, но при липса на такъв, използвайте USB-Stick или Ваш мобилен интернет.