Работен процес

Работен процес

Преди пътуването получавате въпросник, попълнен от клиента или неговите близки. В него е упомената възрастта, килограмите, ръста и състоянието на клиента /заболяване, ако има такова/, както и задълженията.  Спазването на личната хигиена е задължително. Сутрин трябва да станете преди клиента и да сте облечени и масата да е готова за закуска. Ако трябва да пазарувате, за абсолютно всяка покупка трябва да носите касова бележка. Бъдете сърдечни, мили и любезни /говоренето на „Вие” е задължително/, внимателни и търпеливи с възрастните хора. Дръжте се професионално, без излишни емоции. Клиентките не желаят да бъдат целувани или потупвани по бузата. По никакъв повод не се намесвайте във взаимоотношенията между клиентите и семействата им. Не си налагайте мнението. Изслушвайте ги, не ги прекъсвайте, когато говорят. Това в Германия се счита за невъзпитание. Ако не разбирате нещо на немски, което Ви казват, питайте да Ви обяснят, а не казвайте „ja, ja”, защото води до недоразумения.

Носенето на подаръци за клиента, особено при отиване за първи път на ново място не е прието. Вие сте там на работа, а не на гости.

Недопустимо е воденето и настаняването на деца, роднини, съпрузи и близки при клиента.

Носенето на памперс от клиента не означава, че е на легло. В Германия почти всички възрастни хора носят памперс, слага се нощем профилактично или при излизане, ако има нужда. Ако пациентът носи памперс и го използва по предназначение, имайте предвид, че едно от задълженията Ви е да го смените и измиете пациента.

Готвене: някои клиенти не харесват българската кухня, понеже е пържена, по-мазна, по-солена и с повече подправки. Гответе каквото Ви кажат и както Ви кажат. Ако часовете на хранене не Ви устройват, е необходимо да правите компания на клиента докато се храни, т.е. да сте на масата до него.

 

В домакинските Ви задължения влиза почистването на дома. В събота и неделя домакинска работа няма, освен ежедневните нужди, като храна и специфичните грижи за болен човек. Излизането в тези дни става след уговорка с клиента. Почистването на снега през зимата е задължително и е Ваше задължение – в Германия има големи глоби от общината, ако не се извърши до 08:00 ч. сутринта.

Ел.енергията и водата са скъпи в Германия, ще Ви обърнат внимание да ги пестите. Съобразявайте се с това, както и с разделното събиране на отпадъците.
Не очаквайте Интернет в дома на клиента. Това са много възрастни хора, които нямат дори GSM. Ако имате лаптоп може да си купите на място USB стик за мобилен интернет. Възможно е да използвате и Интернет-кафета. При положение, че ползвате Интернет в Германия, внимавайте със свалянето на платен софтуер (филми, музика, програми). В Германия това се следи стриктно и глобите за нелегално свален софтуерен продукт са много високи. Старайте се да не провеждате телефонни разговори и да не вдигате шум в часовете, когато възрастните хора си почиват. Пиенето на алкохол на работното място е абсолютно забранено. При оплакване от страна на клиента, следва незабавно прекратяване на командировката и предприемане на действия за прекратяване на трудовия договор. Ако пушите, то това става извън къщата или апартамента на клиента. Разходите за цигари са за Ваша сметка. Носете си лекарства от България. Там повечето лекарства са с рецепта и са по-скъпи. Става въпрос за обичайни състояния, които не изискват посещение при лекар /главоболие, настинка и т.н./. Ако обещаете при отпътуването си на клиента да се върнете на това място, то се приема от него и неговите близки за истина и ще Ви очакват. Ако нямате намерение да се връщате на това място, кажете го на клиента директно, защото той се чувства излъган.

При приключване на задълженията Ви към всеки клиент се предава отчет за извършената дейност по време на командировката.