Често задавани въпроси

Често задавани въпроси

Каква е възрастовата граница за кандидатстване?
За да работите като домашен помощник е необходимо да сте на възраст между 30 и 63г.
Заплащат ли се такси при кандидатстване или одобрение?
Не. Кандидатстването при нас е абсолютно безплатно за Вас. Вие не дължите и няма да дължите такси независимо от това дали сте одобрени или не сте одобрени.
Какво включва работата на домашния помощник в Германия?
Работата се състои в грижа за възрастен, болен човек плюс водене на домакинството (почистване, пране, гладене, готвене, пазаруване..)
Мога ли да кандидатствам, ако не владея немски език?
Необходимо е владеене на немски език поне на средно ниво.
Какво означава да се владее немски поне на средно ниво?
Необходимо е образуване на изречения, лицето се старае много да говори и разказва, но прави граматически грешки. Лицето познава основните правила на немската граматика и се старае да контролира прилагането им, прави фонетични и синтактични грешки, но това не затруднява общуването в голяма степен.
Как се определя нивото на немски език?
Провежда се интервю-събеседване в офиса ни или по скайп - задължително с камера.
Как мога да кандидатствам при Вас за домашен помощник?
Необходимо е да попълните нашия онлайн-формуляр от страницата ни. След което ние ще се свържем с Вас за насрочване на дата и час за провеждане на разговор на немски език.
Какво следва, след като попълня онлайн-формуляра за кандидатстване?
В рамките на 2 дни след като получим попълнения от Вас формуляр за кандидатстване ще се свържем с Вас по телефон, за да насрочим ден и час за разговор на немски език.
В какво се състои разговорът на немски език?
Ще разговаряме с Вас на теми, свързани с домакинството и грижата за възрастни хора (човешко тяло, болести, пазар и домакинство).
След колко време, след като съм одобрен/а от Вас, ще мога да започна работа в Германия като домашен помощник?
След като преценим, че нивото Ви на владеене на немски език е задоволително, ние започваме да търсим подходящ клиент,  при когото да работите. След като намерим такъв, ние Ви представяме информацията за клиента. Ако приемете работното място, ние изпращаме Вашата кандидатура на клиента. Ако и клиентът Ви одобри, то тогава се насрочва дата за пътуване за Германия. Колкото по-добре владеете немски език, толкова възможността да заминете по-бързо е по-голяма.
Преминал/а съм успешно разговора на немски език и съм подготвил/а всички необходими документи, какво следва сега?
Екипът на Юро Персонал Сервиз започва да търси подходящо работно място за Вас, което да Ви предложи.
Да донеса ли набавените от мен документи в офиса на Юро Персонал Сервиз?
Изискваните от нас документи е необходимо да донесете едва тогава, когато сте одобрен/а от конкретен клиент и е насрочена дата за пътуване. Преди този момент Вие сами трябва да съхранявате набавените от Вас документи.
По какъв начин ще получа предварително информация за клиента, за когото ще се грижа?
Когато имаме подходящo предложение за Вас, ще Ви изпратим имейл, съдържащ детайлна информация за клиента: възраст, кг, ръст и състоянието на клиента /заболяване, ако има такова/, както и задълженията Ви. В имейла ще е посочено и месечното трудово възнаграждение за конкретното работно място, както и определената дата за пътуване за Германия.
Мога ли да откажа предложеното ми работно място?
Да, можете, но е необходимо да напишете причините за отказа Ви.
Предимство ли е, ако имам сертификат за завършен курс като социален асистент и/или болногледач?
Да!
Предимство ли е, ако имам шофьорска книжка?
В зависимост от конкретния случай е възможно шофьорската книжка да е задължително условие, но има и работни места, където не се изисква да шофирате.
Какъв е периодът, за който мога да работя в Германия?
Когато отивате при нов клиент като титуляр на работното място, е необходимо да останете поне 3-4 месеца. При заместване на титуляра на работното място, продължителността е между един и два месеца.
Възможно ли е да работя само 1-2 месеца в Германия, след което да се върна в България?
Да, възможно е. Обикновено , когато отивате само по заместване на титуляр, продължителността  е между един и два месеца.
Посредством какъв договор работя във фирмата, която ме командирова?
Получавате трудов договор, който се подписва в офиса на фирмата в София
Възможно ли е да работя на Граждански договор?
Не е възможно да работите на граждански договор при нас.
Възможно ли е да работя без договор в Германия?
Не е възможно. Всеки служител, изпратен от нас в Германия, получава трудов договор, който е регистриран в НАП.
Ще бъда ли осигуряван/а по време на престоя ми в Германия?
Получавате здравно и социално осигуряване върху реалната Ви заплата, както и документ А1, който удостоверява, че сте били осигурявани в България за времето на командировката Ви в чужбина.
Къде ще бъда социално осигурен/а по време на командировката ми в Германия?
Вие ще бъдете социално осигурени от нас в България.
Какво е формуляр А1 и за какво се използва?
Притежанието на формуляр А1, в която и да е страна-членка на ЕС, удостоверява, че лицето е социално осигурено и не е нужно да му се внасят социални вноски в държавата, в която е командировано. Този формуляр легализира пребиваването и работата в чужда държава, също така осигурява на командированите лица необходимата социална сигурност.
Кой издава формуляр А1?
Формуляр А1 се издава от Националната агенция по приходи (НАП). Документи за издаването му се подават от фирмата, която командирова служителя си. Формуляр А1 се получава от фирмата, която е длъжна да съхрани оригинала до приключването на командировката.
От какво зависи месечното ми възнаграждение?
Всяко работно място има определена работна заплата, която зависи от сложността на конкретния случай. Колкото повече задължения има домашния помощник, толкова по-висока е заплатата за това работно място.
Ако първият ми работен ден е в средата на месеца, примерно 15-то число на месеца, за колко работни дни ще получа месечното си възнаграждение ?
Ще получите месечното си възнаграждение от 15-то число до 30-то число на месеца, т.е. за половин месец. След това всяка следваща заплата ще е за цял месец.
Кой заплаща месечното ми възнаграждение?
Възнаграждението Ви се изплаща от нас.
Кога се заплаща възнаграждението?
Възнаграждението за всеки месец се изплаща до 15-то число на следващия месец, само по банков път, необходимо е да имате банкова сметка към българска банка в лева.
Може ли възнаграждението ми да се превежда на немска банкова сметка?
Не. Възнаграждението Ви се превежда на българска банкова сметка.
Възможно ли е да получавам цялото или част от възнаграждението си в брой?
Не е възможно. Изплащането на възнаграждението Ви се извършва единствено по банков път.
Как мога да разполагам в Германия с полученото от мен възнаграждение?
Необходимо е да имате международна дебитна карта, за да разполагате с парите си навсякъде по света(за плащане на стоки и услуги, за достъп до парите от банкомат в Германия).
Възможно ли е трудовото ми възнаграждение да се превежда по банкова сметка на мой близък?
Да, но ако ползвате сметка на Ваш близък е задължително да имате нотариално заверено удостоверение, че давате съгласието си възнаграждението Ви да бъде превеждано на тази чужда сметка.
Възможно ли е да получа авансово заплащане?
Не е възможно.
Как се пътува до Германия?
Пътуването може да се осъществи с автобус, самолет или личен транспорт. 
Кой заплаща пътните разходи от София до Германия?
Пътните разходи покрива фирмата или клиентът. 
Каква е максималната стойност на пътните разходи, които се покриват от клиента в Германия?
Клиентът покрива максимално 120 евро на посока.
По какъв начин е организирано пътуването от Германия до България?
Пътуването може да се осъществи със самолет,автобус или личен транспорт.
Какво следва след като пристигна в Германия?
Непосредствено преди да отпътувате за Германия, наш служител ще Ви обясни как да се придвижите до клиента или ако има възможност, кой и къде ще Ви посрещне в Германия, за да Ви заведе при клиента. При всеки клиент посрещането се организира индивидуално от нас в зависимост в коя част на Германия се намира клиентът.
Къде ще живея и ще се храня по време на командировката ми в Германия?
Получавате безплатна храна и настаняване при клиента, за когото се грижите. Задължително Ви се предоставя отделна стая само за Ваше ползване, в определени ситуации може да имате и собствена баня и тоалетна.
Възможно ли е да взема мой роднина/близък или домашен любимец с мен в Германия?
Не! Жилището, което се осигурява при клиента, е единствено само за Ваше ползване и не се придвижда да водите други хора или животни с Вас..
Имам ли право на медицинска помощ по време на престоя ми в Германия?
По време на пребиваването Ви в Германия имате право на спешна медицинска помощ, но е задължително да имате валидна Европейска здравноосигурителна карта /ЕЗОК/. 
Към кого мога да се обърна при възникване на проблем по време на престоя ми в Германия?
При затруднение от Ваша страна можете да се свържете с екипа на Юро Персонал Сервиз, който ще Ви помогне.
Кога е необходимо да Ви предупредя, че желая да ползвам отпуск?
Необходимо е да ни предупредите поне един месец предварително, за да можем да намерим Ваш заместник, ако се изисква такъв от клиента.
При положение, че съм изпратен/а от Вас да работя в Германия, но ми се налага да се върна, какво следва?
Необходимо е да се свържете с нас и да ни информирате, колкото се може по- рано, след което ние ще намерим друг служител.
При положение, че аз пазарувам в домакинството, необходимо ли е да се отчитам на някого?
Да! Необходимо е да пазите всички касови бележки от пазаруването и да ги предоставяте на клиента или на близките му, в зависимост от конкретната ситуация.
Ако се случи нещо с клиента, длъжен/на ли съм да Ви информирам?
Да! Ваше задължение е да ни информирате при положение, че е настъпила някаква промяна при клиента.
След като се върна в България, необходимо ли е да се свържа с Вас?
Да! Необходимо е да се свържете с нас, за да оформим необходимите документи във връзка с престоя Ви.