Болногледач, легална работа в Германия


Често задавани въпроси

Каква е възрастовата граница за кандидатстване?
За да работите като домашен помощник е необходимо да сте на възраст между 30 и 63г.
Заплащат ли се такси при кандидатстване или одобрение?
Не. Кандидатстването при нас е абсолютно безплатно за Вас. Вие не дължите и няма да дължите такси независимо от това дали сте одобрени или не сте одобрени.
Какво включва работата на домашния помощник в Германия?
Работата се състои в грижа за възрастен, болен човек плюс водене на домакинството (чистене, пране, гладене, готвене, пазаруване..)
Мога ли да кандидатствам, ако не владея немски език?
Необходимо е владеене на немски език поне на средно ниво.
Какво означава да се владее немски поне на средно ниво?
Необходимо е образуване на изречения, лицето се старае много да говори и разказва, но прави граматически грешки. Лицето познава основните правила на немската граматика и се старае да контролира прилагането им, опитва се да строи сложни изречения, прави фонетични и синтактични грешки, но това не затруднява общуването в голяма степен.
Как се определя нивото на немски език?
Провежда се интервю-събеседване в офиса ни или по скайп - задължително с камера.
Как мога да кандидатствам при Вас за домашен помощник?
Необходимо е да попълните нашия онлайн-формуляр от страницата ни. След което ние ще се свържем с Вас за насрочване на дата и час за провеждане на разговор на немски език.
Какво следва след като попълня онлайн-формуляра за кандидатстване?
В рамките на 2 дни след като получим попълнения от Вас формуляр за кандидатстване ще се свържем с Вас по телефон, за да насрочим ден и час за разговор на немски език.
В какво се състои разговора на немски език?
Ще разговаряме с Вас на теми, свързани с домакинството и грижата за възрастни хора (човешко тяло, болести, пазар и домакинство).
След колко време, след като съм одобрен/а от Вас, ще мога да започна работа в Германия като домашен помощник?
След като преценим, че нивото Ви на владеене на немски език е задоволително, ние започваме да търсим подходящ клиент, където да работите. След като намерим такъв, ние Ви представяме информацията за клиента. В случай, че приемете работното място, ние показваме Вашата кандидатура на клиента. Ако и клиентът Ви одобри, то тогава се насрочва дата за пътуване за Германия. Колкото по-добре владеете немски език, толкова възможността да заминете по-бързо е по-голяма.
Преминал/а съм успешно разговора на немски език и съм подготвил/а всички необходими документи, какво следва сега?
Екипът на Юро Персонал Сервиз започва да търси подходящо работно място за Вас, което да Ви предложи.
Да донеса ли набавените от мен документи в офиса на Юро Персонал Сервиз?
Изискваните от нас документи е необходимо да донесете едва тогава, когато сте одобрен/а от конкретен клиент и е насрочена дата за пътуване. Преди този момент Вие сами трябва да съхранявате набавените от Вас документи.
По какъв начин ще получа предварително информация за клиента, за когото ще се грижа?
Когато имаме подходящo предложение за Вас, ще Ви изпратим имейл, съдържащ детайлна информация за клиента: възраст, кг, ръст и състоянието на клиента /заболяване, ако има такова/, както и задълженията Ви. В имейла ще е посочено и месечното трудово възнаграждение за конкретното работно място, както и определената дата за пътуване за Германия.
Мога ли да откажа предложеното ми работно място?
Да можете, но е необходимо да напишете причините за отказа Ви.
Предимство ли е, ако имам сертификат за завършен курс като социален асистент и/или болногледач?
Да!
Предимство ли е, ако имам шофьорска книжка?
В зависимост от конкретния случай е възможно шофьорската книжка да е задължително условие, но има и работни места, където не се изисква да шофирате.
Какъв е периодът, за който мога да работя в Германия?
Когато отивате при нов клиент, като титуляр на работното място, е необходимо да останете поне 3-4 месеца. При заместване на титуляра на работното място, продължителността на заетостта е между един и два месеца.
Възможно ли е да работя само 1-2 месеца в Германия, след което да се върна в България?
Да възможно е. Обикновено , когато отивате само по заместване на титуляря на работното място, продължителността на заетостта е между един и два месеца.
Посредством какъв договор работя във фирмата, която ме командирова?
Получавате трудов договор, който се подписва в офиса на фирмата в София
Възможно ли е да работя на Граждански договор?
Не е възможно да работите на граждански договор при нас.
Възможно ли е да работя без договор в Германия?
Не е възможно. Всеки служител, изпратен от нас в Германия, получава трудов договор, който е регистриран в НАП.
Ще бъда ли осигуряван/а по време на престоя ми в Германия?
Получавате здравно и социално осигуряване върху реалната Ви заплата, както и документ А1, който удостоверява, че сте били осигурявани в България за времето на командировката Ви в чужбина.
Къде ще бъда социално осигурен/а по време на командировката ми в Германия?
Вие ще бъдете социално осигурени от нас в България.
Какво е формуляр А1 и за какво се използва?
Притежанието на формуляр А1, в която и да е страна-членка на ЕС, удостоверява, че лицето е социално осигурено и не е нужно да му се внасят социални вноски в държавата, в която е командировано. Този формуляр легализира пребиваването и работата в чужда държава, също така осигурява на командированите лица необходимата социална сигурност.
Кой издава формуляр А1?
Формуляр А1 се издава от Националната агенция по приходи (НАП). Документи за издаването му се подават от фирмата, която командирова служителя си. Формуляр А1 се получава от фирмата, която е длъжна да съхрани оригинала до приключването на командировката.
Как се формира възнаграждението?
Всеки месец получавате работна заплата плюс командировъчни пари.
От какво зависи месечното ми възнаграждение?
Всяко работно място има определена работна заплата, която зависи от сложността на конкретния случай. Колкото повече задължения има домашния помощник, толкова по-висока е заплатата за това работно място.
Ако първият ми работен ден е в средата на месеца, примерно 15то число на месеца, за колко работни дни ще получа месечното си възнаграждение в първата си заплата?
Ще получите месечното си възнаграждение от 15то число до 30то число на месеца, т.е. за половин месец. След това всяка следваща заплата ще е за цял месец.
Кой заплаща месечното ми възнаграждение?
Възнаграждението Ви се изплаща от нас.
Кога се заплаща възнаграждението?
Възнаграждението за всеки месец се изплаща до 15то число на следващия месец, само по банков път, необходимо е да имате банкова сметка към Първа Инвестиционна Банка в лева.
Може ли възнаграждението ми да се превежда на немска банкова сметка?
Не. Възнаграждението Ви се превежда на българска банкова сметка в Първа инвестиционна банка.
Към коя банка трябва да открия банкова сметка преди да замина за Германия?
Необходимо е да си отворите банкова сметка в лева към Първа инвестиционна банка.
Възможно ли е да получавам цялото или част от възнаграждението си в брой?
Не е възможно. Изплащането на възнаграждението Ви се извършва единствено по банков път.
Как мога да разполагам в Германия с полученото от мен възнаграждение?
Необходимо е да имате международна дебитна карта, за да разполагате с парите си навсякъде по света(за плащане на стоки и услуги, за достъп до парите от банкомат в Германия).
Възможно ли е трудовото ми възнаграждение да се превежда по банкова сметка на мой близък?
Да, но ако ползвате сметка на Ваш близък е задължително да имате нотариално заверено пълномощно, че давате съгласието си възнаграждението Ви да бъде превеждано на тази чужда сметка.
Възможно ли е да получа авансово заплащане?
Не е възможно.
Каква е стойността на командировъчните пари, които ще получавам в Германия?
Командировъчните пари за пълен работен месец са твърда сума и възлизат на 925лв. Стойността на командировъчните пари не зависи от конкретното работно място.
Как се пътува до Германия?
Обикновено се пътува до Щутгарт /в някои случаи Мюнхен/ с автобус на фирма КАРАТ‐С(Eurolines). Използвайки тях, имате право на ръчен багаж в автобуса плюс един куфар за багажното отделение, което е включено в цената на билета. Възможно е да използвате и друг транспорт, който Ви е по‐удобен.
Защо трябва да пътувам с КАРАТ‐С (Eurolines)?
Не сте задължени да пътувате с КАРАТ‐С (Eurolines), това е фирмата, която ние препоръчваме, но Вие имате свободата да изберете с коя фирма и как да пътувате. За нас е важно да пристигнете на предварително уточнената дата.
Имам ли право на отстъпка при ползване услугите на КАРАТ‐С (Eurolines)?
Да! Като служител, който работи в Германия чрез Юро Персонал Сервиз, Вие имате право да използвате 10% отстъпка при закупуване на автобусен билет. Но е необходимо да го заплатите в офиса на КАРАТ‐С (Eurolines) Nr. 84 в София, който се намира на автогарата, от където тръгват международните автобуси.
Кой заплаща пътните разходи от София до Германия?
Клиентът в Германия покрива пътните разходи. Всеки, който пътува, си закупува автобусен билет от София-Германия и при пристигането на сружителя в Германия, клиентът му възстановява сумата от билета.
Каква е максималната стойност на пътните разходи, които се покриват от клиента в Германия?
Клиентът покрива максимално 100 евро на посока.
По какъв начин е организирано пътуването от Германия до България?
Автобусния билета за връщане се закупува от клиента или той Ви дава 100 евро, ако не пътувате директно за БГ или ако използвате алтернативен транспорт.
Какво следва след като пристигна в Германия?
Непосредствено преди да отпътувате за Германия, наш служител ще Ви обясни как да се придвижите до клиента или ако има възможност, кой и къде ще Ви посрещне в Германия, за да Ви заведе при клиента. При всеки клиент посрещането се организира индивидуално от нас в зависимост в коя част на Германия се намира клиента.
Къде ще живея и ще се храня по време на командировката ми в Германия?
Получавате безплатна храна и настаняване при клиента, за когото се грижите. Задължително Ви се предоставя отделна стая само за Ваше ползване, в определени ситуации може да получите и собствена баня и тоалетна.
Възможно ли е да взема мой роднина/близък или домашен любимец с мен в Германия?
Не! Жилището, което се осигурява при клиента е единствено само за Ваше ползване и не се придвижда да водите други хора или животни с Вас..
Имам ли право на медицинска помощ по време на престоя ми в Германия?
По време на пребиваването Ви в Германия имате право на спешна медицинска помощ, но е задължително да имате валидна Европейска здравноосигурителна карта /ЕЗОК/. Отделно всеки наш служител получава универсална медицинска застраховка за чужбина.
Може ли аз сам/а да избера към кое дружество да ми е застраховката?
Да, но само в случаите, когато Вие си я закупувате.
Към кого мога да се обърна при възникване на проблем по време на престоя ми в Германия?
При затруднение от Ваша страна можете да се свържете с екипа на Юро Персонал Сервиз, който ще Ви помогне.
Кога е необходимо да Ви предупредя, че желая да ползвам отпуск?
Необходимо е да ни предупредите поне един месец предварително, за да можем да намерим Ваш заместник, ако се изисква такъв от клиента.
При положение, че съм изпратен/а от Вас да работя в Германия, но ми се налага да се върна, какво следа?
Необходимо е да се свържете с нас и да ни информирате, колкото се може по- рано, след което ние ще намерим друг служител, който да Ви замести.
При положение, че аз пазарувам в домакинството, необходимо ли е да се отчитам на някого?
Да! Необходимо е да пазите всички касови бележки от пазаруването и да ги предоставяте на клиента или на близки на клиента, в зависимост от конкретната ситуация.
В случай, че се случи нещо с клиента длъжен/на ли съм да Ви информирам?
Да! Ваше задължение е да ни информирате при положение, че е настъпила някаква промяна при клиента.
След като се върна в България, необходимо ли е да се свържа с Вас?
Да! Необходимо е да се свържете с нас, за да оформим необходимите документи във връзка с изминалия Ви престоя в Германия.



За нас е важно Вашето мнение:

Г-жа Л. Николова:

Г-жа Л. Николова: „Изключително точна фирма, която ми беше препоръчана от Агенцията по заетостта. Екипът е коректен, отзивчив и подхожда с уважение към своите служители. Осигурява добра работна атмосфера.“

г-жа Аликовска:

г-жа Аликовска: „Харесва ми коректността на фирмата. Работите открито, не залъгвате хората.“

Г-жа Е. Евтимова:

Г-жа Е. Евтимова: „Фирмата е винаги точна и коректна.Персонала е много любезен и винаги съпричастен за решаване на проблеми, ако има такива.“

Г-жа С. Евтимова:

Г-жа С. Евтимова: „Фирмата е коректна и лоялна, винаги е съпричастна и помага, ако има някакъв проблем, за което и благодарим.“

Г-жа С. Тодорова:

„Работя с Юро Персонал Сервиз от няколко месеца. Мнението ми за фирмата е, че са коректни в плащането, и което е не маловажно, осигуровките са на реалната заплата.“

г-жа Нанева:

г-жа Нанева: На 28.04.2015г. бях във вашия офис в гр. София за подписване на трудовия си договор и така се запознах с г-жа Веселина Абаджиева /преди това само бяхме разговаряли по телефона за предстоящата оферта/. Аз бях много притеснена от факта, че ще се грижа за семейство, но тя ми връхна кураж и увереност за предстоящия избор. Приех офертата с колебания и много притеснения. На срещата тя ме увери, че в Германия аз няма да бъда сама и фирмата Ви ще бъде винаги до мен ако имам проблеми. Беше ми обяснено всичко с най-големи подробности за предстоящите ми задължения и права. Обеща ми, че още в първия работен ден ще ми се обади, за да разбере как съм и дали всичко е наред. Да си призная не очаквах такава загриженост и само се молех всичко да е наред защото повярвайте ми вече си мислех, че съм сама, че всичко е само любезност. Но какво беше учудването ми, когато телефона ми иззвъня в 9.15ч. немско време и г-жа Абаджиева беше отсреща за да ме попита как съм и има ли проблеми. Онемях, наистина не очаквах, че някой го е грижа за мен, но много се зарадвах. Не нямах никакви проблеми, тук всичко беше така както бяха го описали семейството, нямаше изненади, оказаха се много добри хора.  Уверих я, че всичко е наред и се чувствам спокойна. Благодарих за обаждането ? и вече бях уверена, че наистина тук далеч от близките си аз не съм сама. Но преди два дни г-жа Абаджиева отново ми се обади за да ме попита дали нещата са такива каквито бяха в началото или е възникнал някакъв проблем. Е вече наистина нямам думи. Как си подбирате персонала, как го обучавате за да се отнасят по този достоен начин и да ни вдъхват увереност и сила да се справяме с нашите ангажименти поети към тези възрастни хора. Убедена съм, че с такъв екип фирмата ви ще пожъне много успехи и ще върви само нагоре! Аз Ви го пожелавам от все сърце! Искам да изкажа благодарност и от служителката, която ми проведе интервюто, аз бях толкова притеснена, че не запомних името ?, но предполагам, че можете да разберете коя е. Тя беше много учтива и успя да ме успокои и предразположи за предстоящия разговор. Отново човек с висок професионализъм и усет към работата. Ако целия Ви екип е изграден от такива служители, аз Ви се възхищавам и Ви пожелавам здраве, за да можете да развивате бизнеса си в правилната посока и само напред и нагоре. Още веднъж Ви  поднасям от все сърце и с цялото си уважение моето най-искрено БЛАГОДАРЯ!

Г-жа Л. Добрева:

Г-жа Л. Добрева: „Агенция с утвърдени позиции на пазара на труда, коректна, точна, лоялна към служителите и клиентите си. Прекрасен колектив от професионалисти, работещ с една от водещите в бранша агенции в Германия.“

Г-жа С. Руменова:

Г-жа С. Руменова: „Работя в Германия със съдействието на Юро Персонал Сервиз от 2012г. Благодаря на целия екип на фирмата и лично на г-жа Христоскова за коректното отношение и своевременната намеса в решаването на всеки проблем.“

Г-жа Б. Иванова:

Г-жа Б. Иванова: „От около 3 години работя в Юро Персонал Сервиз. Фирмата е коректна, държи на своите служители, проявява разбиране при възникнали проблеми, оказва подкрепа и съдействие . Редовно я препоръчвам на мои познати, които търсят работа в тази сфера.“

Г-жа З. Тодорова:

Г-жа З. Тодорова: „Повече от шест години работя с Юро Персонал Сервиз. Коректни, точни и винаги на линия.“

ПОСЕТЕТЕ НИ ВЪВ FACEBOOK


ДОКУМЕНТИ